مشاور استاندار و مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد تأکید نمود:

لزوم حمایت از زنان بد سرپرست

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:مریم عبدالحسین زاده در حاشیه کمیسیون بانوان شهرستان ابرکوه و در گفتگو با خبرنگار ماَ ،از عدم حمایت از بانوان بد سرپرست، اظهارتأسف نمود.
مشاور استاندار و مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد، بیشترین مشکلات زنان را ،مشکل زنان بد سرپرست دانست.
عبدالحسین زاده افزود:زنان بد سرپرست ،با معضلات خاص خود روبرو هستند و دستگاه های حمایتی نیز تعریفی جهت حمایت از این زنان به جز در مواقع خاص ندارند که این امر مایه تأسف است.
وی علت این مشکلات را، شانه خالی کردن برخی از شوهران، به دلائل مختلف از جمله اعتیاد ذکر نمود.
عبدالحسین زاده، پیامد این امر را افزودن باری بردوش خانواده دانست که زنان را دجار مشکلات بسیار از جمله تامین معیشت، تربیتی فرزندان و مشکلات فرهنگی نموده و کمتر دستگاه حمایتی، نیز در این عرصه وارد شده است، همچنین در بحث قوانین نیز، زنان بد سرپرست کمتر دیده شده اند.
به گفته وی ،حتی در بحث هدفمند کردن یارانه ها نیز، این زنان دچار آسیب می شوند .
وی در مورد اقدامات زیر مجموعه خود در رفع این مشکلات اظهار داشت: در جلسات مختلفی که در این زمینه ها تشکیل می شود نسبت به یاداوری این مسئله مهم اقدام نموده ایم .
وی همچنین اظهار داشت:در حال تهیه نامه ای به استاندار در مورد این زنان،در بحث هدفمندی یارانه ها نیز هستیم که ترتیبی اتخاذ گردد که حسابی به صورت مجزا برای آنان افتتاح و وجه این طرح، به حساب شخصی آنان واریز، تا سرپرست معتاد این زنان قادر به برداشت نباشد .
وی با اظهار تأسف از این مسئله که هیچ آماری از زنان بد سرپرست در دست نیست و تنها یکسری از این زنان، که به جهت ترک اعتیاد همسران خود به کلینیک های ترک اعتیاد مراجعه می نمایند شناسائی شده اند، یکی از درخواست های خود از اداره بهزیستی و کمیته امداد را اقدام در جهت شناسائی این افراد دانست.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا